Shoper tak naprawdę jest popularnym oprogramowaniem dla internetowe sklepu działające na zasadzie usługo SaaS. Wyposażone jest w ponad dwieście pięćdziesiąt funkcji. Na rynku się pojawiło w roku 2005. Pozycjonowanie Shoper zapewnia nam zarządzenie kompleksowe sklepem, od samego zamówienia, aż po samo rozliczenie. Jest także zintegrowana z bardzo szybki płatnościami internetowymi, porównywarkami cen oraz serwisami e-commerce. Strona jest połączana także ze sklepem na Facebooku, jak i także systemami do obsług samej sprzedaży.

Shoper pozwala na samą integrację z takimi narzędziami jak: Google Search Console oraz Google Analytics. Korzystając ze sklepu Shoper mamy dostęp do bardzo wielu aplikacji z funkcjami, które pomagają w komunikacji z klientami, w raportowaniu, obsłudze wysyłek, a także w prowadzeniu remarketingu. Sklep internetowy na CMS, bardzo podobnie jak inne sklepy, które korzystają z platform e-commerce skutecznie można pozycjonować.

Co nam daje pozycjonowanie sklepu?

Obecność naszego sklepu internetowego na pierwszej stronie będzie miała spore odzwierciedlanie w sprzedaży. Nawet jeśli się zdecydujemy na reklamę w Google, jej efekty nie będą trwałe, a strona zniknie z samej listy sponsorowanych linków po ustaniu samej kampanii.

Sam efekt jeśli chodzi o pozycjonowanie Shoper to przede wszystkim chodzi o sprzedaż, jak i także konwersja, która wynika między innymi z: przewag nad konkurencją i rozpoznawalnością na rynku, większego ruchu na stronie, optymalizacji strony, która prowadzi do lepszych doświadczeń, wyższej pozycji w wynikach regionalnych czy też stabilnej widoczności w wynikach wyszukiwania Google na dane słowa kluczowe.

Pozycjonowanie Shoper a konkurencyjność branży

Wiemy doskonale, że sama konkurencyjność w branży jest dosyć spora, a internetowych sklepów przybywa i nic nie wskazuje na samo zatrzymanie tegoż trendu. Wręcz przeciwnie sprzedawanie oraz kupowanie przez Internet jest coraz bardziej popularne. Klienci swoją przygodę ze sklepem zawsze zaczynają od Google. Kluczowe słowo czy też kilkufrazowa (fraza long tail) to sposób wyrażania potrzeb przez samych konsumentów. Jeśli chcemy mówić o sprzedaży, jak i także zainteresowaniu marką, to budowanie samej widoczności w wynikach wyszukiwania jest obecnie absolutną koniecznością. Strony na pierwszych pozycjach wyników Google są odwiedzanymi najczęściej przez użytkowników.

Jak wykonać Shoper pozycjonowanie? Na pewno niezbędna będzie sama optymalizacja strony internetowego sklepu. Jednym z etapów pierwszych, jest sam wybór słów kluczowych, które pasują do kategorii oraz produktów sklepu.

Co obejmuje Shoper pozycjonowanie?

Shoper pozycjonowanie obejmuje:

– optymalizację wszelkich elementów strony: w tym znaczniki description, title, nazw produktów, kategorii oraz meta tagi na głównej stronie,
– pozyskiwanie linków oraz wewnętrzne linkowanie (są poprzedzane przez sam audyt linkowania)
– tworzenie i optymalizację treści pod samym kątem pozycjonowania, zawierających odpowiednie kluczowe słowa,
– optymalizację adresów URL,
– utworzenie lub też edytowanie pliku robots.txt,
– analizę stron konkurencyjnych,
– wygenerowanie sitemap.

Usługa Shoper pozycjonowanie zostać może rozszerzona o inne elementy lub też zawężona do kilku. Wiele jest zależne od tego, z jakiego startujemy oraz czy już wcześniej jakaś agencja SEO działała na naszej stronie.
Pozycjonowanie sklepów poprzedzamy zawsze analizą witryny, ponieważ to ona pozwala opracować sam plan działania na podstawie danych konkretnych. Audyt SEO zazwyczaj obejmuje elementy on-site oraz także off-site.
Zawsze przy wyborze odpowiedniej agencji SEO, która powinna się dla nas zająć pozycjonowaniem powinna być przede wszystkim sprawdzona. Co to oznacza? Oznacza to nic innego jak to, że musimy o danej agencji zrobić mały research. Sprawdźmy opinie o danej agencji. Do tego musimy zapoznać się z jej doświadczeniem. Raczej nie ufamy agencjom, które są nowe na rynku. Jakoś to do nas nie przemawia. Bardzo ważne jest także to, jakich do tej pory dana agencja obsługiwała klientów. Jeśli wśród niej znajdują się znane oraz dobre firmy, to jest to dla nas znak, że rzeczywiście jest to dobra agencja, które ufają nawet najlepsi na rynku.
Fajnie także jakby miała doświadczenie z firmami z takiej samej branży jak nasza. Pomimo wszystko jest to ważne. Chociażby w ocenie poprawnej konkurencji i jej zakresu. Jest to niezwykle ważne i jest to dla nie bez znaczenia bardzo ważne.